W Programie:
22. Wakacyjne Podróże Filmowe
11-17 lipca 2025
POCZTÓWKI ZE ŚWIATA
11 lipca 2025 | piątek
W POKOJU OBOK, 107'12 lipca 2025 | sobota
QUEER, 137'13 lipca 2025 | niedziela
ARAB BLUES, 88'14 lipca 2025 | poniedziałek
CROSSING, 105'15 lipca 2025 | wtorek
BABYGIRL, 114'16 lipca 2025 | środa
PERFECT DAYS, 123'17 lipca 2025 | czwartek
HUMANITARNA WAMPIRZYCA POSZUKUJE OSÓB CHCĄCYCH POPEŁNIĆ SAMOBÓJSTWO, 90'
18-24 lipca 2025
PODRÓŻE ZE SMAKIEM
18 lipca 2025 | piątek
BULION I INNE NAMIĘTNOŚCI, 135'19 lipca 2025 | sobota
NIECH TO DIABLI, 92'20 lipca 2025 | niedziela
RAMEN. SMAK WSPOMNIEŃ, 89'21 lipca 2025 | poniedziałek
NA RAUSZU, 115'22 lipca 2025 | wtorek
KWIAT WIŚNI I CZERWONA FASOLA, 113'23 lipca 2025 | środa
MOJE ULUBIONE CIASTO, 97'24 lipca 2025 | czwartek
KOLACJA POŻEGNALNA, 90'
25-31 lipca 2025
POLSKIE DROGI
25 lipca 2025 | piątek
TO NIE MÓJ FILM, 99'26 lipca 2025 | sobota
PIOSENKI O MIŁOŚCI, 90'27 lipca 2025 | niedziela
JASMINUM, 103'28 lipca 2025 | poniedziałek
WUJEK FOLIARZ, 88'29 lipca 2025 | wtorek
UTRATA RÓWNOWAGI, 98'30 lipca 2025 | środa
SEZONY, 97'31 lipca 2025 | czwartek
KAŻDY MA SWOJE LATO, 77'
1-7 sierpnia 2025
NIEUSTAJĄCE WAKACJE JIMA JARMUSCHA
1 sierpnia 2025 | piątek
NIEUSTAJĄCE WAKACJE, 75'2 sierpnia 2025 | sobota
INACZEJ NIŻ W RAJU, 89'3 sierpnia 2025 | niedziela
POZA PRAWEM, 107'4 sierpnia 2025 | poniedziałek
MYSTERY TRAIN, 110'5 sierpnia 2025 | wtorek
NOC NA ZIEMI, 129'6 sierpnia 2025 | środa
TRUPOSZ, 121'7 sierpnia 2025 | czwartek
KAWA I PAPIEROSY, 96'
Godzina projekcji:
21:30
Cennik:
Bilety:
25zł
Rezerwacja biletów:
Na pokazy w Kinie na Tarasie nie prowadzimy rezerwcji miejsc. Bilety można zakupić on-line oraz w kasie kina.
Pokaz Kino na Tarasie na wiekszej mapie
Polecamy:
KINO AGRAFKA
najfajniejsze kino studyjne w Krakowie
KINOKAWIARNIA KIKA
najmłodsze kino studyjne w Krakowie i kawiarnia w jednym
PiraciTeam
jedyna taka kinowa załoga rajdowa

DRIVE MY CAR
tytuł oryginalny: Drive My Car
reżyseria: Ryūsuke Hamaguchi
występują: Hidetoshi Nishijima, Tōko Miura, Reika Kirishima, Masaki Okada
kraj i rok produkcji: Japonia 2021
czas trwania: 179'
original language: Japanese/ English/ Korean Sign Language/ German/ Mandarin/Tagalog/ Korean/ Indonesian
W zaledwie kilka miesięcy od światowej premiery „Drive My Car” stał się już filmowym fenomenem, który podbija świat. Trzy nagrody na Festiwalu w Cannes, w tym za najlepszy scenariusz, Złoty Glob dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, niemal pewny Oscar dla najlepszego filmu międzynarodowego oraz nominacja w głównej kategorii – to tylko kilka z wielu laurów, jakie ten poruszający, misterny dramat zdobył do tej pory. Film Ryūsuke Hamaguchiego to mistrzowska ekranizacja opowiadania Harukiego Murakamiego z tomu „Mężczyźni bez kobiet”. Japoński reżyser zabiera nas w filmową przejażdżkę legendarnym czerwonym Saabem 900 Turbo, podczas której nie ogranicza się do doskonałego przekładu na język kina tajemniczej, uwodzicielskiej aury książek Murakamiego. Hamaguchi rozwija zaczerpniętą z nich historię, tworząc na jej bazie własną opowieść o sekretach, zdradzie, wychodzeniu z życiowych ról, i o mężczyźnie, który kogoś stracił.
Yūsuke (Hidetoshi Nishijima) jest aktorem i reżyserem teatralnym, a jego żona, Oto (Reika Krishima), telewizyjną scenarzystką, która lubi opowiadać historie także w łóżku – choć te scenariusze ocenzurowałaby każda stacja. Łącząca ich więź wydaje się głęboka – do momentu gdy Oto niespodziewanie umiera, pozostawiając po sobie wiele tajemnic. Pogrążony w smutku Yūsuke wyjeżdża do Hiroszimy, by tam reżyserować w teatrze „Wujaszka Wanię”, w którym główną rolę dostaje młody aktor, Kōji (Masaki Okada). Kōji znał Oto i zna odpowiedzi na dręczące męża pytania. Czy jednak Yūsuke zdobędzie się na konfrontację z mężczyzną, z którym być może zdradzała go żona? Jej obecność jest w pięknym, łagodnym, melancholijnym filmie stale wyczuwalna: Yūsuke puszcza bowiem w aucie kasety z czytanymi przez nią fragmentami „Wujaszka Wani”. Za kierownicą jego dopieszczonego Saaba siada wynajęta przez teatr szoferka, Misaki (Tōko Miura), której milczenie skrywa wspomnienie dawnej tragedii. Prowadzone przez nią auto staje się konfesjonałem dla wszystkich bohaterów, a poczynione w nim wyznania przyniosą nie tylko ulgę i spokój, ale także pozwolą stworzyć samotnikom nowe więzi.
Hamaguchi z zachwytem przygląda się życiu, w którym ludzkie losy krzyżują się, plączą i prostują, jak boczne drogi, miejskie ulice i estakady autostrad. Choć „Drive My Car” wiezie potężny emocjonalny ładunek, to reżyser trzyma kierownicę tak pewną ręką, że – jak mawia główny bohater – „prawie nie czujemy grawitacji”. Opowiadający z niebywałą lekkością o samotności i traumie, pełen czułości dla swoich kruchych bohaterów, pozwalający im doświadczyć bliskości, którą i my czujemy się obdarowani, Ryūsuke Hamaguchi wyrasta nie tylko na godnego następcę japońskich mistrzów pokroju Ozu, ale i na jednego z najważniejszych artystów światowego kina.