W Programie:
22. Wakacyjne Podróże Filmowe
27 czerwca - 3 lipca 2025
WŁOSKIE WAKACJE
30 czerwca 2025 | poniedziałek
PIERWSZY DZIEŃ MOJEGO ŻYCIA, 121'1 lipca 2025 | wtorek
WŁOSKIE WAKACJE, 94'2 lipca 2025 | środa
LA CHIMERA, 130'3 lipca 2025 | czwartek
JUTRO BĘDZIE NASZE, 118'
4-10 lipca 2025
EUROPEJSKIE WOJAŻE
4 lipca 2025 | piątek
KNEECAP. HIPHOPOWA REWOLUCJA, 105'5 lipca 2025 | sobota
WŁAŚCICIELE, 96'6 lipca 2025 | niedziela
NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE, 127'7 lipca 2025 | poniedziałek
NIKI, 98'8 lipca 2025 | wtorek
OSIEM GÓR, 147'9 lipca 2025 | środa
WRÓCICIE DO SIEBIE, 114'10 lipca 2025 | czwartek
WIELKIE PIĘKNO, 142'
11-17 lipca 2025
POCZTÓWKI ZE ŚWIATA
11 lipca 2025 | piątek
W POKOJU OBOK, 107'12 lipca 2025 | sobota
QUEER, 137'13 lipca 2025 | niedziela
ARAB BLUES, 88'14 lipca 2025 | poniedziałek
CROSSING, 105'15 lipca 2025 | wtorek
BABYGIRL, 114'16 lipca 2025 | środa
PERFECT DAYS, 123'17 lipca 2025 | czwartek
HUMANITARNA WAMPIRZYCA POSZUKUJE OSÓB CHCĄCYCH POPEŁNIĆ SAMOBÓJSTWO, 90'
18-24 lipca 2025
PODRÓŻE ZE SMAKIEM
18 lipca 2025 | piątek
BULION I INNE NAMIĘTNOŚCI, 135'19 lipca 2025 | sobota
NIECH TO DIABLI, 92'20 lipca 2025 | niedziela
RAMEN. SMAK WSPOMNIEŃ, 89'21 lipca 2025 | poniedziałek
NA RAUSZU, 115'22 lipca 2025 | wtorek
KWIAT WIŚNI I CZERWONA FASOLA, 113'23 lipca 2025 | środa
MOJE ULUBIONE CIASTO, 97'24 lipca 2025 | czwartek
KOLACJA POŻEGNALNA, 90'
25-31 lipca 2025
POLSKIE DROGI
25 lipca 2025 | piątek
TO NIE MÓJ FILM, 99'26 lipca 2025 | sobota
PIOSENKI O MIŁOŚCI, 90'27 lipca 2025 | niedziela
JASMINUM, 103'28 lipca 2025 | poniedziałek
WUJEK FOLIARZ, 88'29 lipca 2025 | wtorek
UTRATA RÓWNOWAGI, 98'30 lipca 2025 | środa
SEZONY, 97'31 lipca 2025 | czwartek
KAŻDY MA SWOJE LATO, 77'
Godzina projekcji:
21:30
Cennik:
Bilety:
25zł
Rezerwacja biletów:
Na pokazy w Kinie na Tarasie nie prowadzimy rezerwcji miejsc. Bilety można zakupić on-line oraz w kasie kina.
Pokaz Kino na Tarasie na wiekszej mapie
Polecamy:
KINO AGRAFKA
najfajniejsze kino studyjne w Krakowie
KINOKAWIARNIA KIKA
najmłodsze kino studyjne w Krakowie i kawiarnia w jednym
PiraciTeam
jedyna taka kinowa załoga rajdowa

SZARLATAN
tytuł oryginalny: Šarlatán
reżyseria: Agnieszka Holland
występują: Ivan Trojan, Juraj Loj, Josef Trojan
kraj i rok produkcji: Czechy/Irlandia/Polska/Słowacja 2020
czas trwania: 118'
original language: Czech
Najważniejsza polska reżyserka i zarazem jedna z najwybitniejszych autorek światowego kina powraca opartym na faktach, zrealizowanym z rozmachem „Szarlatanem”. Debiutujący na tegorocznym Berlinale, gdzie uznano go za jeden z najlepszych tytułów festiwalu, film Agnieszki Holland to znakomita, nieszablonowa i niesłychanie zmysłowa opowieść o mężczyźnie, który zapragnął okiełznać naturę. Twórczyni nominowanych do Oscara „W ciemności” i „Europy, Europy”, a także „Obywatela Jonesa” i „Pokotu”, gromadzi tu najważniejsze wątki swojej twórczości: bierze na warsztat postać geniusza, obserwuje relacje człowieka z przyrodą, przygląda się wierze, która czyni cuda i po raz kolejny jest naszą przewodniczką po paradoksach XX wieku. A kreśląc zaskakującą love story, przypomina, jak łatwo miłość może zmienić się we własne przeciwieństwo.
Choć rozgrywa się w przeszłości, „Szarlatan” jest filmem jak najbardziej współczesnym – podobnie jak jego bohater, zielarz Jan Mikolášek, dla którego remedium na ludzkie cierpienie jest natura. Jej potężne moce zdolne są uzdrowić ciało, ale w filmie Holland to także przestrzeń prawdziwej wolności dla ducha. Tylko w łączności z nią możemy zrozumieć i zaakceptować to, kim naprawdę jesteśmy. Alchemiczna niemal wiedza o właściwościach ziół, jaką posiadł Mikolášek, i jego zdumiewający dar przenikania do ludzkiego wnętrza sprawiają, że do jego kliniki ciągną tysiące potrzebujących. Ale ten dar ma także swoją ciemną stronę.
Przywołując legendarną postać czeskiego zielarza, reżyserka wydobywa na światło dzienne jego tajemnice, emocje i pragnienia, na które jedynym lekarstwem jest fanatyczne oddanie pracy. „Szarlatan” pokazuje, że talent bywa przekleństwem, a władza zawsze łączy się z pychą. Tworząc fascynującą, pełną sprzeczności postać uzdrowiciela, Agnieszka Holland ucieka od odpowiedzi na pytanie, czy był ludowym lekarzem czy zwykłym oszustem. Prawda, która ją interesuje, dotyczy naszej wiary w cuda, tęsknoty za autorytetem, pragnienia, by żyć w zgodzie z naturą – także naszą własną.